Millaisia kasvisruokia valmistatte, kun haluatte jotain maukasta ja täyttävää?

• Millaisia kasvisruokia te yleensä teette, kun pitäisi saada pöytään jotain oikeasti maukasta ja samalla sellaista, että nälkä pysyy poissa pidempään? Itse huomaan pyörittäväni samoja ruokia viikosta toiseen, lähinnä kasvispastaa ja uunijuureksia. Haluaisin vähän vaihtelua, mutta en mitään reseptiä, jossa pitää ostaa kymmenen erikoista ainesosaa yhden illan takia.

30 2 0 Share

Comments (1)

• Mulla toimii parhaiten sellaiset ruoat, joissa on kunnolla rakennetta ja jotain proteiinipitoista mukana. Esimerkiksi uunissa paahdetut perunat, porkkanat ja paprika + kikherneet ja joku hyvä kastike on ollut viime aikoina aika varma ratkaisu. Kikherneet kannattaa muuten paahtaa erikseen kunnolla rapeiksi, eikä vain heittää niitä muiden kasvisten sekaan, ero on yllättävän iso. Myös linssibolognese on sellainen, jota teen aika usein, koska siitä saa helposti ison kattilallisen ja seuraavana päivänä se on ehkä jopa parempaa. Joskus kasvisruoka jää itsellä vähän tylsäksi juuri siksi, että kaikki vain keitetään pehmeäksi. Olen yrittänyt kiinnittää enemmän huomiota paahteisuuteen, mausteisiin ja erilaisiin koostumuksiin. Jos kaipaat uusia ideoita, olen muuten löytänyt aika paljon kiinnostavia kotiruokaan liittyviä juttuja täältä: https://hyvanmaunrajalla.com/ . Kaikkea en tietenkään ole itse kokeillut, mutta sieltä on tullut vastaan muutama sellainen yhdistelmä, joita en olisi muuten tullut ajatelleeksi.

Looks like your connection to URSTYLE was lost, please wait while we try to reconnect.