Vad påverkar bilens värde vid försäljning

• När jag tänker på att sälja bilen undrar jag alltid vad det egentligen är som gör störst skillnad på värdet. Är det körsträckan, årsmodellen, servicen eller kanske bilens utseende som avgör mest? Jag har en bil som gått ganska långt men som ändå är i bra skick, och jag vet inte om det gör någon skillnad när det väl är dags att sälja. Vissa säger att marknaden förändras så snabbt att det inte går att förutse, medan andra menar att detaljer som serviceboken är avgörande.

443 3 0 Share

Comments (2)

• Jag har sålt flera bilar och upplevt att helheten spelar störst roll. En välskött bil med dokumenterad service ger alltid ett bättre intryck, även om den har många mil på mätaren. Lack, däck och inredning kan också påverka mer än man tror. För mig var det viktigt att få en tydlig bild av värdet redan innan jag började förhandla. Jag tyckte att Bilar köpes Skåne gav en bra uppskattning som stämde överens med slutpriset, vilket gjorde det mycket lättare att veta vad jag kunde förvänta mig.

• Jag tror att många underskattar hur mycket små detaljer gör skillnad. När en köpare ser att bilen är väl omhändertagen känns det tryggare, och man blir mer villig att betala lite mer. Samtidigt spelar marknadsläget alltid in, särskilt för populära modeller. Det är därför svårt att peka ut en enskild faktor, utan man måste se till helheten för att förstå bilens verkliga värde.

Looks like your connection to URSTYLE was lost, please wait while we try to reconnect.