Rå mat: Trend eller livsstil i Norge?

• Hei folkens! Etter å ha sett en dokumentar om rå mat ble jeg fascinert av hele greia med å ikke varmebehandle over 42 grader. Men er dette bare en kortvarig hype, eller lever folk faktisk raw‑food som en livsstil her i Norge? Noen som har prøvd, kanskje bare deltid?

15 3 0 Share

Comments (2)

• Jeg startet “raw till 4” i fjor sommer for å få mer frukt og grønt inn, og endte opp med mer energi på ettermiddagsturene. Det gikk overraskende greit å lage wraps av salatblader med nøtte­pâté, og frokosten ble smoothiebowls toppet med hampsfrø. Når vinteren kom, savnet jeg varm suppe, så jeg kjører rått til lunsj og vanlig middag nå. For å slippe kaldt utvalg i daglig­varen bestiller jeg ofte https://www.rawfoodshop.no/ så jeg alltid har basen klar til energikuler. For meg handler det mindre om regler og mer om å føle meg lett i kropp og hode.

• Jeg jobber som kokk og synes det er gøy å låne teknikker fra raw‑kjøkkenet, som å dehydrere tynne epleskiver til chips. Selv om jeg elsker en god gryterett, er det inspirerende å se hvor mye smak man kan få frem uten komfyr. Kanskje balanse er nøkkelen.

Looks like your connection to URSTYLE was lost, please wait while we try to reconnect.